עדכונים חמים
עדכונים חמים
הסתיים מחזור נוסף של תוכנית המיועדת לסייע למשפחות החיות בעוני לשפר את מצבן ואת רמת חייהן
התמונה לא זמינה אתכם הסליחה
הרצאת השראה. נועם גרשוני

הסתיים מחזור נוסף של תוכנית המיועדת לסייע למשפחות החיות בעוני לשפר את מצבן ואת רמת חייהן

נושמים לרווחה

בטקס זום צנוע צוין הסיום של מחזור נוסף בתוכנית “נושמים לרווחה” שמוביל אגף הרווחה של עיריית חדרה.

תוכנית “נושמים לרווחה” נחשבת כיום לתוכנית הדגל של משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים בתחום העוני, ונועדה לסייע למשפחות החיות בעוני והדרה ליצור שינוי במצבן ולשפר את רמת חייהן.

במסגרת התוכנית, הנמשכת שנתיים, מלווים עובדים סוציאליים באופן אישי את המשפחות, בונים בשותפות עם כל משפחה תוכנית התערבות המותאמת עבורה באופן ייחודי. התוכנית מביאה בחשבון את כל ההיבטים של חיי המשפחה: התנהלות כלכלית, תעסוקה, מיצוי הזכויות מול הרשויות, בריאות פיזית ונפשית ומסוגלות זוגית ומשפחתית.

בנוסף, כל משפחה מקבלת מענים קהילתיים ייעודיים המתאימים לה ב”מרכז עוצמה”: קורס ניהול כלכלי, העצמה ותעסוקה ועוד.

בשנה האחרונה התקיימו במסגרת התוכנית גם מפגשים של קבוצת גברים “הג’בארים” למשך שישה חודשים, פעם בשבוע. במפגשים שוחחה הקבוצה על נושאים כמו זוגיות, הורות, הגבריות החדשה, תקשורת, מוטיבציה, הרגלים ועוד.

מסיבת הסיום של “נושמים לרווחה”, שהיתה אמורה להתקיים כבשנים עברו במעמד ראש העיר ומנהלות אגף הרווחה, התקיימה לבסוף בזום בשל אילוצי הקורונה.

בצהרי מסיבת הסיום קיבלה כל משפחה לביתה משלוח מיוחד: מארז מתוקים מפנק, תעודת הישג לסיום התכנית ושובר לארוחת בוקר משפחתית.

האירוע עצמו התחיל בנאומים של מנהלת מחלקת מזרח באגף הרווחה עינב כצמן, שהיא גם רפרנטית התוכנית באגף, ושל צוות התוכנית עו”ס דליה שסטצקי והמלוות אולגה לסקיב, הדס דהן ויעל ממן.

בתום הברכות התקיימה הרצאת השראה מרגשת של נועם גרשוני, טייס חיל האוויר לשעבר שנפצע אנושות במלחמת לבנון השנייה ועבר תהליך שיקום הנחשב לנס רפואי. בנוסף נערך שעשועון עם שאלות על התוכנית, והמשפחות עצמן שיתפו בתהליכים שעברו והעלו זכרונות מאירועים משותפים.

לדברי צוות התוכנית: “למרות הקורונה היה לנו ברור שעל מסיבת הסיום הזו אנחנו לא מוותרות. מעבר לחגיגיות ולטקסיות, יש לקיום וציון סיום משותף שכזה ערך רב. האפשרות של כל משפחה לשתף משפחות אחרות בתהליך שעברו, מאפשרת למשפחות פרספקטיבת התבוננות נוספת בשינוי שהצליחו לעבור.

בנוסף, המפגש והחיבור לעוד כ-40 משפחות, שגם הן עברו תהליכים משמעותיים בשנתיים האחרונות, מאפשר חיבור לקהילה הרחבה יותר, תחושה של ביחד, עוצמה וכוח. כל אלו מעלים את תחושת הערך העצמי ומגבירים את ההישגים שכל משפחה הגיעה אליהם.”

כצמן: “למרות המגבלות הצליחו צוות התוכנית בשיתוף המשפחות לקיים באופן יצירתי טקס חגיגי, מרגש ואינטימי, וזו ההוכחה לכך שכשחושבים מחוץ לקופסה גם מפגשים דרך מחשב יכולים לייצר נופך של קרבה בין אנשים.”

השארת תגובה

“עיר מקלט”

הנוער של חדרה סייע להשמיש עשרות מקלטים פרטיים לשיפוץ 4,000 מקלטים פרטיים הגיע לעיר, זאת

המשך קריאה »

פארק נינג’ה מהגדולים בארץ מוקם במושבה פרדס חנה כרכור

פארק נינג’ה מהגדולים בארץ מוקם במושבה פרדס חנה כרכור, הפארק יוקם בגן החבלים
שסבל שנים רבות מהזנחה וממוקם במערב המושבה- נווה פרדסים. בפארק הושקעה מחשבה
רבה והוא יכלול כ-20 מתקני נינג’ה המיועדים גם לילדים קטנים, גם לנוער ובוגרים ויספק מענה
ייחודי ומאתגר למשתמשים. עלות הפרויקט כ- מיליון וחצי ₪ ומלבד מתקני הפארק את יכלול
את הפיתוח במרחבו.

המשך קריאה »
;
גלילה לראש העמוד
small_c_popup.png

פרסום לעסק שלכם
כל עסק צריך
מבט מקומי

דילוג לתוכן