עדכונים חמים
עדכונים חמים
מנכ”ל ג’וינט ישראל סייר בפרדס חנה כרכור ושיבח את תוכנית קהילה לדורות

מנכ”ל ג’וינט ישראל סייר בפרדס חנה כרכור ושיבח את תוכנית קהילה לדורות

סיור חשוב לחיזוק שיתופי הפעולה בין המועצה לאשל ג’וינט ישראל ולחיזוק תוכנית “קהילה לדורות” וטיפוח תשתית האזרחים הוותיקים שלנו התקיים בשבוע שעבר.

ראש המועצה הגר פרי יגור, ממלא מקום ראש המועצה יואב קטעבי, חבר המליאה ומחזיק תיק הגמלאים נחום גנצרסקי, מנכ”ל המועצה קובי אלון, גזברית המועצה אורלי ירדן, מנהלת אגף קהילה ורווחה תמי בר ששת, מנהלת המדור לאזרחים ותיקים ענת פרסמן והצוות המקצועי של המועצה הציגו בפני יוסי היימן, מנכ”ל אשל ג’וינט ישראל, והצוות הבכיר של משרד העבודה והרווחה את הפעילות הקהילתית למען ותיקי המושבה.

הביקור המקצועי נפתח בהצגת נתונים והיכרות עם המועצה ואתגריה, לאחר מכן נערך סיור במרכז הפיס תוך הצגת פרויקט הדגל “קהילה לדורות” והתקיים מפגש עם אזרחים ותיקים המשתתפים בפרויקט.

מנכ”ל אשל ג’וינט ישראל יוסי היימן התרשם רבות מהשיח עם ותיקי המושבה והצוות המקצועי וציין כי “נמשיך ונפתח את הרעיון, אנחנו לוקחים את המודל של פרדס חנה כרכור לפריסה הארצית. הצלחת תוכנית קהילה לדורות שהושקה בפרדס חנה כרכור תהווה מודל כעת לתשעים לרשויות נוספות במדינת ישראל.”

בתוך כך ציינה ראש המועצה הגר פרי יגור כי היא גאה בצוות אגף קהילה ורווחה והמדור לאזרחים ותיקים על מפעל מפואר ייחודי ויוצא דופן לטובת קהילת הוותיקים. אין ספק כי פרדס חנה כרכור בין הרשויות המובילות קהילתיות יוצאת דופן לתחום הגיל השלישי.

כזכור, פרדס חנה כרכור היא אחת משישה יישובים בכל הארץ שנבחרה מטעם אשל ג’וינט ומשרד העבודה והרווחה בעזרת קרן הורביץ לפתח תוכנית שתגייס את ההון האנושי העצום של הגמלאים למען הקהילה שבה הם חיים ובעיקר למען שאר האזרחים הוותיקים בקהילה. מהות התוכנית נוגעת בבניית רשתות חברתיות ושותפויות בקרב תושבי השכונה הוותיקים כדי ליצור תחושה של שייכות, נחיצות והיכרות עם התושבים האחרים במרחב הקהילתי שבו הם מתגוררים. את התוכנית מוביל המדור לאזרחים ותיקים בניהולה של ענת פרסמן ותחת פעילות אגף קהילה ורווחה בניהולה של תמי בר ששת.

ענת פרסמן, מנהלת המדור לאזרחים ותיקים ציינה, “שמחנו להציג לנציגי משרד הרווחה ואשל מה קורה במושבה שלנו, פרדס חנה כרכור בתחום האזרחים הוותיקים שהופכים בשנים האחרונות להיות נכס קהילתי ויישובי המעשיר קודם כל את חייהם אך מביא רוח רעננה ותנופה קהילתית לישוב כולו.”

תמי ברששת מנהלת האגף לקהילה ורווחה: “כמנהלת עם גישה קהילתית הבנתי כבר לפני שנים רבות שגם אוכלוסיות חזקות זקוקות לשירותים חברתיים, זאת ללא קשר למעמד סוציואקונומי שלהם. הבנתי גם שאי אפשר להתמודד עם הטיפול הפרטני ללא עבודה קהילתית משלימה. מתפיסה זו פיתחנו עם השנים שירותים רבים לרווחת הקהילה, מגיל 0 ועד זקנה. הממשק בין הטיפול הפרטני והקהילתי הוא כל כך טבעי בעיניי, שכל אזרח ותיק שצורך שירותים קהילתיים יכול מחר להידרש לטיפול פרטני ולהפך. במסגרת השירותים הקהילתיים יש לנו צוות מקצועי שנמצא במגע יום יומי עם האזרח הוותיק, ושהם מזהים צורך הם מעבירים לטיפול העובד/ת הסוציאלי הפרטני. מהר מאוד הבנו את הכוחות בקהילה ואת התושבים עם יכולת הנתינה להתנדבות לאוכלוסייה הזקוקה לסיוע.”

 

 

השארת תגובה

“עיר מקלט”

הנוער של חדרה סייע להשמיש עשרות מקלטים פרטיים לשיפוץ 4,000 מקלטים פרטיים הגיע לעיר, זאת

המשך קריאה »

פארק נינג’ה מהגדולים בארץ מוקם במושבה פרדס חנה כרכור

פארק נינג’ה מהגדולים בארץ מוקם במושבה פרדס חנה כרכור, הפארק יוקם בגן החבלים
שסבל שנים רבות מהזנחה וממוקם במערב המושבה- נווה פרדסים. בפארק הושקעה מחשבה
רבה והוא יכלול כ-20 מתקני נינג’ה המיועדים גם לילדים קטנים, גם לנוער ובוגרים ויספק מענה
ייחודי ומאתגר למשתמשים. עלות הפרויקט כ- מיליון וחצי ₪ ומלבד מתקני הפארק את יכלול
את הפיתוח במרחבו.

המשך קריאה »
;
גלילה לראש העמוד
small_c_popup.png

פרסום לעסק שלכם
כל עסק צריך
מבט מקומי

דילוג לתוכן