עדכונים חמים
עדכונים חמים
נוכח האתגרים שהציבה סגירת מערכת החינוך, במועצה שוקדים על פתרונות

נוכח האתגרים שהציבה סגירת מערכת החינוך, במועצה שוקדים על פתרונות

השומר הצעיר פרדס חנה-כרכור

 

המועצה המקומית פרדס חנה-כרכור החלה להפעיל תוכנית רשותית מקומית בשם “שומרים על הצעירים”, תחת המתווה של מנהל חברה ונוער ובהבניה של אגף החינוך, מחלקת הנוער ומנהלי בתי הספר. מטרת התוכנית היא לתת מענה לצרכים הרגשיים-חברתיים של התלמידים. הפעילות יצאה לדרך עם קבוצות קבועות של 10 עד 20 תלמידים במפגשים המתקיימים בפארקים ציבוריים, בסמיכות לשכונות המגורים ותוך הקפדה על ההנחיות.

כחלק מכך מתקיימים זה מכבר מפגשים שבועיים של קבוצות קבועות בהן 20-10 תלמידים בכל פעם. המפגש עם התלמידים מתקיים למשך שעתיים עד ארבע שעות בשבוע, באישור ההורים.

אילנה זגול, מנהלת אגף החינוך במועצה המקומית פרדס חנה-כרכור ציינה כי, “סגירת מערכת החינוך הציבה בפני המערכת אתגרים לא רק בנושא הפדגוגי או הטכנולוגי של הלמידה מרחוק, אלא בין היתר גם התמודדות עם מצוקות ועם קשיים רגשיים של תלמידים, צוותים חינוכיים והורים. אנו כרשות מובילה חינוכית וכאנשי חינוך הפועלים בשטח, עדים לתופעות הולכות וגוברות של מצוקות נפשיות, חרדות, עצבנות, הפרעות אכילה, דיכאון, שתיית אלכוהול, צריכת סמים, מצבי רוח ירודים ובעיקר בדידות חברתית.

ברור לכל כי אין תחליף למפגש פנים אל פנים עם התלמידים. מפגש כזה יוצר קשר קרוב ושיח ישיר שמאפשר הסתכלות מקרוב וזיהוי סימנים של מצוקה וקושי. מפגש כזה עשוי לתרום גם לתהליכי הלמידה המקוונים של התלמידים ולהקל את המעקב, התמיכה והסיוע להם. אנו גאים במודל היישובי הייחודי לפרדס חנה-כרכור שעיקרו התנדבות ואינטראקציה חברתית בין התלמידים. עיקרי המתווה היישובי: קיום מפגש שבועי עם קבוצות תלמידים קבועה בכל פעם, תוך הקפדה על הנחיות משרד הבריאות. המפגשים יתקיימו בגינות ציבוריות, פארקים ומרחבים הסמוכים לשכונות המגורים של הילדים.”

המפגשים יתנו מקום לשיח / דיאלוג רגשי ואף לתגבורים לימודיים על ידי מתנדבים מקרב בני הנוער. מחלקת הנוער מהווה חלק בלתי נפרד מהתוכנית ובאמצעותה יצאו תלמידי הקפסולה לפעולות התנדבותיות / חברתיות ברחבי היישוב. התוכנית כוללת: חונכות לילדים צעירים, טיפוח אתרים ביישוב, פעילות OTD, רובוטיקה, סייבר, אפיית עוגות וחלוקתן לאזרחים ותיקים, הפעלת מרכזי למידה, עבודה חקלאית ועוד. כל בית ספר על פי שיקול דעתו וצרכיו, ובשיתוף פעולה עם מחלקת הנוער, יבנה את מתווה התוכנית לפי הכללים הנדרשים. כלל הפעילות היישובית תפעל לפי חוזר מינהל חברה ונוער.

ראש המועצה המקומית פרדס חנה-כרכור הגר פרי יגור: “כרשות מובילת חינוך היה ברור לנו כי אין תחליף למפגש פנים אל פנים עם התלמידים על מנת ליצור קשר קרוב ושיח ישיר שיפרצו את המציאות המורכבת בה מצויים התלמידים. אני מודה למנהלת אגף החינוך ולצוותים הנפלאים שלנו, בזכותכם ובזכות גמישות מחשבתית אנחנו מראים הלכה למעשה שניתן גם אחרת.”

 

השארת תגובה

“עיר מקלט”

הנוער של חדרה סייע להשמיש עשרות מקלטים פרטיים לשיפוץ 4,000 מקלטים פרטיים הגיע לעיר, זאת

המשך קריאה »

פארק נינג’ה מהגדולים בארץ מוקם במושבה פרדס חנה כרכור

פארק נינג’ה מהגדולים בארץ מוקם במושבה פרדס חנה כרכור, הפארק יוקם בגן החבלים
שסבל שנים רבות מהזנחה וממוקם במערב המושבה- נווה פרדסים. בפארק הושקעה מחשבה
רבה והוא יכלול כ-20 מתקני נינג’ה המיועדים גם לילדים קטנים, גם לנוער ובוגרים ויספק מענה
ייחודי ומאתגר למשתמשים. עלות הפרויקט כ- מיליון וחצי ₪ ומלבד מתקני הפארק את יכלול
את הפיתוח במרחבו.

המשך קריאה »
;
גלילה לראש העמוד
small_c_popup.png

פרסום לעסק שלכם
כל עסק צריך
מבט מקומי

דילוג לתוכן