עדכונים חמים
עדכונים חמים
מרכז עירוני חדש
העצמת מעמדה של חדרה. מרכז עירוני חדש
העצמת מעמדה של חדרה. מרכז עירוני חדש

מרכז עירוני חדש

בירת המחוז

יוצאת לדרך התוכנית להקמתו של מרכז עירוני חדש לחדרה.

יספק שירות למאות אלפי תושבי העיר ויישובי הסביבה.

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה חדרה, בראשות יו”ר הוועדה ראש העיר צביקה גנדלמן, אישרה תוכנית התחדשות ליצירת מרכז עירוני פעיל שישלב פעילויות ציבוריות ותרבותיות לצד מסחר, משרדים, מגורים, מלונאות ושטח ציבורי פתוח.

התוכנית מייצרת תמהיל שימושים מיטבי לעידוד פעילות עירונית ואזורי שהייה פעילים לאורך כלשעות היום, אשר יביאו עימם אינטראקציה חברתית עירונית. המרחב ישמש גם לפעילויות עירוניות לשעות הפנאי, פעילויות תחת כיפת השמיים, כנסים, טקסים וכדומה.

העצמת מעמדה של חדרה. מרכז עירוני חדש
העצמת מעמדה של חדרה. מרכז עירוני חדש

לדברי ראש העיר, במרכז העירוני החדש ירוכזו פונקציות עירוניות מרכזיות, כמו גם פונקציות תרבותיות וכלכליות, שיעצימו את מרכז העיר ואת העיר בכלל. גנדלמן: “חדרה היא העיר השנייה בגודלה במחוז, ובנוסף הינה עיר נפה המשרתת כ-300 אלף תושבים מיישובי הסביבה. פיתוח ובינוי המרכז העירוני, שיכלול גם קריית ממשלה, יביאו להעצמת מעמדה של חדרה כעיר מחוז המספקת שירותים לכל יישובי הסביבה.

 התוכנית חלה על מתחם המתפקד כיום כמרכז האזרחי המסורתי של העיר, המצוי בין רחוב אחד העם בצפון, רחוב סמילנסקי בדרום, התחנה המרכזית במערב ורחוב הלל יפה במזרח.

זה מספר עשורים פועלות במתחם פונקציות ציבוריות ואזרחיות מרכזיות ותיקות, אשר יצקו בו נופך אזרחי עירוני כדוגמת בניין העירייה, בית משפט, ביטוח לאומי ועוד. התוכנית להתחדשות עירונית נועדה להעצים ולחזק את מעמדו של המרכז האזרחי, וכן להתאימו כך שיספק מענה הולם לשינויים האורבניים ולגידול בתנועת המשתמשים במרחב העירוני, שחלו במשך השנים.

התוכנית כוללת כיכר עירונית בחלק הצפון מזרחי של המתחם עם אוריינטציה לרחוב הלל יפה ואחד העם, במקום בו קיים היום מבנה העירייה. מתחת לכיכר מתוכנן היכל התרבות העירוני, ויותרו גם שימושים נוספים כדוגמת קונסרבטוריון, חללי תצוגה, חדרי סטודיו, מרכז לאמנויות הבמה וכיוצא בזה.

מערבה לכיכר יוקם המבנה המשולב לקריית ממשלה ומשרדי העירייה, שיתנוסס לגובה 26 קומות.

כמו כן מוצע מבנה מעורב שימושים מעל קומת מסחר הפונה צפונה אל רחוב אחד העם ודרומה אל פנים המתחם. מדובר במבנה בן 22 קומות אשר יכלול שימושים של מסחר, תעסוקה ותיירות. בין שני המבנים, המשולב והמעורב, מוצע פטיו וחלל ציבורי.

בלב המתחם מתוכננת שדרה מרכזית עם חזיתות מסחריות לאורכה, המובילה אל מבנה ציבורי שעתיד לכלול שימושי תרבות ופנאי.

החנייה במתחם תהיה תת קרקעית, עם אלמנט תנועה ורטיקלית בין קומות החנייה.

מדרום מוצע מבנה מגורים בן 20 קומות הכולל 100 יחידות דיור קטנות, וזאת כחלק מניתוח שבוצע לבחינת היצע וביקוש בעיר.

בתוכנית הפיתוח יישמר האיזון בין השטחים הפתוחים לבין אזורי התכנסות או אירועים כלל עירוניים.

הקונספט המוצע בתוכנית תואם את התפיסה העירונית המתגבשת במסגרת התוכנית להתחדשות עירונית של מרכז העיר, המפנימה בתוכה את מעמדו של המתחם העירוני החדש ומתאימה את סביבתו בכך שהרחובות העוטפים אותו מוגדרים כמרכז אזרחי, ומתוך כך הם מותאמים הן בנפחים ובגובה והן בשימושים.

בדיוני הוועדה המקומית לתכנון ובנייה נקבע כי תוכנית התחדשות ליצירת מרכז עירוני חדש מקדמת עירוניות עדכנית ועירוב שימושים שיספק חלל ציבורי כראוי לעיר בסדר גודל של חדרה. לאור כל זאת המליצה הוועדה על הפקדת התוכנית בוועדה המחוזית.

השארת תגובה

“עיר מקלט”

הנוער של חדרה סייע להשמיש עשרות מקלטים פרטיים לשיפוץ 4,000 מקלטים פרטיים הגיע לעיר, זאת

המשך קריאה »

פארק נינג’ה מהגדולים בארץ מוקם במושבה פרדס חנה כרכור

פארק נינג’ה מהגדולים בארץ מוקם במושבה פרדס חנה כרכור, הפארק יוקם בגן החבלים
שסבל שנים רבות מהזנחה וממוקם במערב המושבה- נווה פרדסים. בפארק הושקעה מחשבה
רבה והוא יכלול כ-20 מתקני נינג’ה המיועדים גם לילדים קטנים, גם לנוער ובוגרים ויספק מענה
ייחודי ומאתגר למשתמשים. עלות הפרויקט כ- מיליון וחצי ₪ ומלבד מתקני הפארק את יכלול
את הפיתוח במרחבו.

המשך קריאה »
;
גלילה לראש העמוד
small_c_popup.png

פרסום לעסק שלכם
כל עסק צריך
מבט מקומי

דילוג לתוכן