עדכונים חמים
עדכונים חמים
מנוע צמיחה עירוני-אושרה להפקדה התוכנית להרחבת אזור התעשייה הצפוני

מנוע צמיחה עירוני-אושרה להפקדה התוכנית להרחבת אזור התעשייה הצפוני

מנוע צמיחה עירוני 

אושרה להפקדה התוכנית להרחבת אזור התעשייה הצפוני  

 

 

בשורה לעיר חדרה: הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה אישרה להפקדה את התוכנית להרחבת אזור התעשייה הצפוני של העיר. 

ראש העיר צביקה גנדלמן הבהיר בוועדה כי מדובר בתוכנית אסטרטגית אשר אי אפשר להפריז בחשיבותה מבחינת חדרה, והיא נחשבת אחד ממנועי הצמיחה והכלכלה של העיר.  

אזור התעשייה הצפוני ממוקם בסמוך לכביש 4, בין כביש 65 למסילת הברזל, ומשתרע כיום על שטח של כ-1,070 דונם. תוכנית ההרחבה תחומה ממערב על ידי נחל חדרה אשר נכלל בשטח התוכנית, כאשר אזור התעשייה הקיים נמצא מעברו המערבי של הנחל. מצפון-מזרח גובל בתוכנית שטח פארק אזורי מתוכנן לפי תמ”מ 6, ומדרום גובלת בה מסילת רכבת. מדרום ומדרום-מזרח לשטח התוכנית נמצאות שכונות מגורים קיימות ואזורי מגורים מתוכננים. 

לפי תמ”מ 6 ניתן להרחיב את אזור התעשייה בכ-1,100 דונם נוספים, כולל ייעוד שטחים לתעשייה, מסחר ומלאכה, מתקנים הנדסיים, רצועת נחל, שצפים, ודרכים. 

שטח ההרחבה המתוכנן (תוכנית חד/1800) יכפיל את שטחו של אזור התעשייה לכיוון מזרח ויכלול בתוכו פונקציות תעשייה, בילוי ומסחר בשטח של כ-600,000 מ”ר. אזור התעשייה תוכנן כך שהפונקציות התעשייתיות יהיו בצפונו ואילו לכוון דרום (אזורי מגורים) יהיו תעשייה נקייה, עסקים קטנים ומסחר. אזור התעשייה יספק שימושי תעשייה כבדה עתירת שטח החסרים היום במרחב, וכן תאפשר הקמת מרכזים לוגיסטיים, שטחי חנייה לרכב כבד ועוד.   

בנוסף כוללת התוכנית שיקום קטע נחל חדרה העובר בשטחה והפיכתו לפארק לינארי רחב וגדול בתוך אזור התעשייה שבו שבילי אופניים ושבילי טיול, גשרים, מתקני משחק ופעילויות חוץ. הפארק יתחבר ברצף שטחים ירוקים לשדרה הקיימת הפונה לכוון דרום. אל פארק הנחל פונים על פי התוכנית מסעדות ועסקים קטנים לבילוי ולפנאי. התוכנית היא חלק מתוכנית המתאר של העיר, השומרת על הריאות הירוקות בחדרה ובמידת האפשר אף מרחיבה אותן לרווחת הציבור 

בתוכנית ניתן דגש על יצירת חטיבות קרקע גדולות לתעשייה ומתן דגש על היבטים סביבתיים. התוכנית תואמת את תוכנית המתאר המחוזית המאושרת תמ”מ 6 ואת תוכנית המתאר המאושרת לחדרה חד/2020.   

בתמ”מ 6 הוגדרו שלושה פארקים מטרופולינים אזוריים במחוז חיפה. פארק אזורי נחל חדרה הוא הדרומי מביניהם ונועד לשרת את מרחב העיר חדרה והיישובים הסובבים. מטרת הפארק היא לייעד שטחים פתוחים נרחבים שייתנו מענה לצורכי נופש, ספורט, פנאי, בילוי, בידור ותרבות ולשימושים הנלווים להם עבור תושבי האזור ולרווחת כלל הציבור. 

בתוכנית המתאר של חדרה חד/2020 נקבעו עקרונות התכנון של הפארק. תוכנית המתאר שמה דגש על פיתוח מערך השטחים הירוקים הסובב את העיר ויצירת חגורה ירוקה שתאפיין ייחודית את חדרה, ובכלל זה ניתן דגש מיוחד לפיתוח הפארק. שיקום הנחל באזור התעשייה המורחב והקמת פארק לאורך גדותיו ישתלבו בפארק המטרופוליני המתוכנן. 

את המתחם החדש תכנן משרד “צור אדריכלים ומתכנני ערים“, כאשר התכנון מתבסס על עיקרון של יצירת אזור תעשייה ירוק וידידותי לעיר, שיהווה חוליה מקשרת בין העיר לפארק המטרופוליני באמצעות מערכת שבילים ושצפים להולכי רגל ורוכבי אופניים. בנקודות מפתח לאורך תוואי הנחל יתוכננו שטחים פתוחים, בהם ישולבו פונקציות ציבוריות מסוגים שונים. כמו כן, בסמוך לנחל יתאפשר שימוש מסחר ותעסוקה עם חזית אחורית לכוון הנחל, אלמנט המקנה צביון ואיכות מיוחדת שישדרג את  המראה. תותר פעילות פנאי ותיירות כגון מסעדות, בתי קפה, סדנאות ומתקני לימוד והשכלה, משחקיות לילדים וכדומה. אזור בילוי בלב אזור תעסוקה מיועד להחיות את המקום ולתרום להפיכתו לאזור שהייה נעים ובמקביל פונקציונלי. 

מערכת דרכים תאפשר נגישות נוחה לכל חלקי אזור התעשייה באמצעות יצירת צירי תנועה ראשיים רחבים ומערכת תנועה ברורה והיררכית. מערכת הדרכים כוללת שדרוג תשתיות באזור התעשייה הקיים וחיבורים נוספים מערבה וצפונה.  

במסגרת דיוני הוועדה המחוזית, צוין כי התוכנית ראויה ונכונה במיקום המוצע, ותואמת את תוכנית המתאר לעיר והיא בעלת חשיבות אזורית לנפת חדרה כולה.

השארת תגובה

“עיר מקלט”

הנוער של חדרה סייע להשמיש עשרות מקלטים פרטיים לשיפוץ 4,000 מקלטים פרטיים הגיע לעיר, זאת

המשך קריאה »

פארק נינג’ה מהגדולים בארץ מוקם במושבה פרדס חנה כרכור

פארק נינג’ה מהגדולים בארץ מוקם במושבה פרדס חנה כרכור, הפארק יוקם בגן החבלים
שסבל שנים רבות מהזנחה וממוקם במערב המושבה- נווה פרדסים. בפארק הושקעה מחשבה
רבה והוא יכלול כ-20 מתקני נינג’ה המיועדים גם לילדים קטנים, גם לנוער ובוגרים ויספק מענה
ייחודי ומאתגר למשתמשים. עלות הפרויקט כ- מיליון וחצי ₪ ומלבד מתקני הפארק את יכלול
את הפיתוח במרחבו.

המשך קריאה »
;
גלילה לראש העמוד
small_c_popup.png

פרסום לעסק שלכם
כל עסק צריך
מבט מקומי

דילוג לתוכן