עדכונים חמים
עדכונים חמים
שיתוף פעולה בין הרבנות הראשית בחדרה לקהילה יהודי אתיופיה
הגאון רבי ישראל מאיר ביטון שליט"א

שיתוף פעולה בין הרבנות הראשית בחדרה לקהילה יהודי אתיופיה

בפגישה בין הרב הראשי לחדרה לרבה הראשי של יהודי אתיופיה העלו על נס את שיתוף הפעולה בין הרבנות הראשית בחדרה לעדה האתיופית 

הרב ראובן וובשת

הוחלט להקים תכנית ארוכת טווח לקרב את בני הנוער  * אות כבוד להרב אמיר מנגיסטו רב העדה בעיר על פעלו הרב בקרב הציבור  * השירות שבני הקהילה מקבלים במחלקות הרבנות סמל לכל הארץ כולה. * עוד סוכם על הצורך בהגדלת תקנים לרועים רוחניים לבני העדה בחדרה

 

קבלת פנים מרגשת התקיימה במשרדי הרבנות הראשית בחדרה בין הרב הראשי לחדרה הגאון רבי ישראל מאיר ביטון שליט”א לרב הראשי ליהדות אתיופיה הרב ראובן וובשת שליט”א. בפגישה השתתפו גם הרב אמיר מנגיסטו שליט”א רב העדה האתיופית בחדרה והרב ברוך פחימה שליט”א רב מרכז העיר.

בפגישה שיבח רבה של חדרה את ספריו של הרב וובשת שהינם מרתקים ומלאים בתוכן רב, המגלים חריפות ובקיאות כאחד, ואת פעילותו העניפה בקרב עולי ורבני העדה. כמו כן העלה על נס את תרומתו הרבה והייחודית של הרב אמיר מנגיסטו שליט”א רב העדה באזור ורעיתו הרבנית תחי’ למען בני הקהילה. מדהים לראות את שיעורי התורה המיוחדים שהרב מרביץ בקהילתו, הן לציבור הרחב, והן מדרשיות של בני הנוער שמקרבים אותם לתורה והמצוות. הרבנות בחדרה תגיש בקרוב ‘אות כבוד’ לכבוד הרב אמיר שליט”א על פעולותיו הרבות למען בני הקהילה.

בתוך הפגישה התנהל דיון הלכתי מה ברכתו של קמח טף הגדל באתיופיה, והאם הוא מותר בפסח, ואם יש להחשיבו כקטניות.

במהלך הפגישה רב העדה בחדרה, ציין את הקשר החם והאוהב שיש בין רבה של חדרה לבני הקהילה במשך שנים רבות. והדגיש שלכל מאורע, שיעור תורה, אזכרה, אשר בו הרב נקרא במשך שנים, הוא מתייצב מיד בנפש חפצה ובלב אוהב. כמו כן דיברו רבות על שיתופי הפעולה, והעבודה המשותפת בין המועצה הדתית והעומד בראשה ר’ מאיר לוגסי הי”ו לבין הקהילה הקדושה בעיר.

רבה של חדרה העלה בערגה וכסיפה את זיכרונות העבר שלו מבני הקהילה בשנות השמונים. הוא סיפר שבהיותו ילד כבן 12, כשהחל גל העלייה הגדולה של ‘עולי אתיופיה, הוא ערך יחד עם אחיו היקרים הי”ו סדר פסח במחנה קליטה לעולים החדשים בגבעת אולגה. עמד בפני מאות העולים, והסביר את כל מהלך הסדר, קריעת ים סוף, וגאולת ממצרים. כשהמתורגמן מתרגם זאת לשפה האמהרית, העיניים הבורקות והדומעות ברגש, האזנים הכרויות כאפרקסת עומדים עד היום מול עיני. חשתי ברגעים אלו, שאנשי החיל שעומדים לפני בני העדה, אינם נזקקים לסיפורי העבר לחוש ‘אמונה מוחשית’. הם התרפקו על סיפורם האישי, וחשו בכל אבריהם את הגאולה הפרטית שהקב”ה גאלם מארצות ניכר.

עוד העלו הרבנים בשיחה את הצורך הגדול להקים מגדל אור, תל תלפיות לבני העדה של תורה ויראת שמים, ואכן העלו את הבשורה המרנינה שבקרוב קהילתו של כבוד הרב אמיר מנגיסטו שליט”א תחל בבניית מקום קדוש שיקום בו בית תורה ותפילה שיהווה אלומת אור לכל האיזור כולו.

הרב אמיר מנגיסטו שליט”א העלה על נס את עזרתו הרבה של יו”ר תנועת ש”ס בועז ביטון סגן ראש העיר שבכליו העירוניים עזר וסייע רבות לכך, וכבר שנים רבות שהוא מלווה את צרכי הקהילה.

במהלך הפגישה סוכם על תוכנית ארוכת טווח, לקרב את בני הנוער, וליצור חיבורי אמת של אהבה ואחווה, בין בני הקהילה בעיר, למוסדות הדת בעיר בשיתופם של סגן ראש העיר ויו”ר תנועת ש”ס בועז ביטון וחבר מועצת העיר ונציג הקהילה מר טספאי אדרג’או הי”ו.

הצטרפו לקבוצת העדכונים בזמן אמת  של חדרה  בוואטס אפ >>

https://chat.whatsapp.com/C9c7nTDRh7b9skSU4gZs1R

 

 

 

 

 

השארת תגובה

יריד ארבעת המינים - צילום שלומי גבאי

גם השנה: יריד ארבעת המינים

כמיטב המסורת, גם השנה ייהנו תושבי חדרה מיריד ארבעת המינים במרכז העיר
לפני חג הסוכות, אותו מארגן אגף אתו”ס בשיתוף מנהלת העסקים בחדרה
הכלכלית ומחלקת רישוי עסקים.

המשך קריאה »

כל אדם – שופט! פרשת השבוע

פרשת השבוע פותחת בדיני השופטים, סדרי הדין והמשפט . מה זה נוגע אלינו כאנשים פרטיים שאינם יושבים על כס המשפט? אם נתבונן נמצא את עצמנו בסוג של ‘שופטים’, בכל רגע נתון… אם נרצה או שלא נרצה, האדם כל הזמן שופט.

כן, שופט! קודם כל את עצמו, אדם בודק את עצמו כל הזמן, ובפרט בחודש אלול שהוא זמן של חשבון נפש לסיכום השנה, ובתוך כך עליו למצוא את הנקודות הטעונות שיפור ושינוי.

המשך קריאה »
;
גלילה לראש העמוד
small_c_popup.png

פרסום לעסק שלכם
כל עסק צריך
מבט מקומי

דילוג לתוכן