עדכונים חמים
עדכונים חמים
בלעדי! פוליטיקה על חשבון משפחות נזקקות

בלעדי! פוליטיקה על חשבון משפחות נזקקות

תחקיר “מבט מקומי” חושף:

חברי מועצה חילקו לתושבים סלי מזון שהיו מיועדים למשפחות רווחה ולאזרחים ותיקים

חברי מועצה עשו לכאורה הון פוליטי ממבצע חלוקת מזון לנזקקים ולאזרחים ותיקים בחדרה, ובמקום לדאוג שהמארזים יגיעו ליעדם באמצעות חברה מסודרת ששכר משרד הרווחה, הם דאגו לככב ברשתות החברתיות ולעשות הפנינג פוליטי על חשבון מאות משפחות נזקקות. מה שאמור היה להיות דיסקרטי ולשמור על צנעת הפרט של המשפחות, הפך לקרנבל אחד גדול. כל זאת תוך שמירת סלי המזון בתנאים לא-תנאים ותוך סיכון בריאותי ותברואתי

האם חברי מועצה מחדרה ניסו לעשות הון פוליטי, לכאורה, על גביהן של מאות משפחות רווחה ואזרחים ותיקים? תחקיר “מבט מקומי” חושף פרשה חמורה שהתרחשה בשבוע שעבר, ממנה עולה כי מאות סלי מזון הגיעו לתושבים שכלל לא היו ברשימות הרווחה לכאורה באמצעות אותם חברי מועצה. זאת ועוד, סלי המזון נשמרו בתנאים לא-תנאים ותוך סיכון בריאותי ותברואתי.

על פי הנחיות משרד הרווחה, בין התאריכים 10 במאי ועד 21 במאי אמורות היו מאות משפחות רווחה בחדרה לקבל לביתן סלי מזון המכילים מזון יבש, פירות, ירקות ונייר טואלט. את החלוקה אמורה הייתה לבצע עמותת “מפעלות הרב גרוסמן”, שזכתה במכרז ואף הוקצה לה לשם כך סכום של כ-55 אלף שקלים. על פי הסיכום, הרשות המקומית אמורה הייתה למנות נציג שילווה את העמותה בימי החלוקה.

עוד קודם לכן מסר אגף הרווחה בעיריית חדרה את שמותיהם של 1,800 משפחות אשר היו זכאיות על פי רישומיו לסיוע. בסיכום בין הצדדים היה ברור כי לא ניתן יהיה לתת סל מזון למי ששמו אינו מופיע ברשימות. מוביל המהלך

מטעם “מפעלות הרב גרוסמן” היה הרב בן ציון נורדמן, חבר המועצה, שמנהל את המפעלות בעיר. האחראי מטעמו על החלוקה בפועל היה אלי ביטון.

כלל המנות היה אמור להגיע לחדרה ביום רביעי, 13 במאי, אלא שבפועל המנות הגיעו יום קודם לכן, וללא כל הודעה מוקדמת. בסך הכל הועברו לחדרה באותו יום 1,080 מארזי מזון מתוך 1,800 שעליהם סוכם. במפתיע, המשאיות שעליהן היו המארזים פרקו משטחים בבית אליעזר וברחבת מתנ”ס גבעת אולגה, ללא ידיעת אגף הרווחה בעיר וללא תיאום עמו, ותוך שהמארזים אינם נשמרים בתנאים הנדרשים על פי הכללים התברואתיים. לאחר שהמשטחים פורקו, חברי המועצה ניר בן חיים, מ”מ ראש העיר, וחבר המועצה צ’יקו וקנין תועדו בפייסבוק האישי שלהם כשהם מזמינים מתנדבים לעזור בחלוקת מזון, אותה הם מציגים כיוזמה אישית שלהם יחד עם מפעלות הרב גרוסמן, כאשר בפועל אלו סלי מזון שהגיעו ממשרד הרווחה. המתנדבים שהגיעו לסייע נחשפו כאמור לשמות של משפחות נזקקות בעיר – כך ללא בקרה וללא שמירה על דיסקרטיות.

ברחבת המתנ”ס באולגה היו יותר מ-700 סלי מזון, וכ-200 היו ברחבת מרכז הקליטה בבית אליעזר. 180 סלי מזון הועברו לבית מורשת יוצאי אתיופיה לטובת חלוקה למשפחות יוצאי אתיופיה, ששמן אמור היה להיות ברשימה.

לאחר השעה 15:00 בצוהרי אותו יום, הגיע למחוז צפון של משרד הרווחה סרטון המציג את “חלוקת המזון” בחדרה. מנהלת המחוז פנתה לאגף הרווחה בחדרה בשאלה, איך זה ייתכן? רק אז יצאו אנשי הרווחה לשטח וגילו לתדהמתם, שאכן החבילות הגיעו יום קודם מהמתוכנן, ושאכן מאות סלי מזון יצאו לחלוקה בכתובות שלא היו ברשימות. בנקודת החלוקה בבית אליעזר נכחה גם חברת המועצה חדווה יחזקאלי, שמסרה לאנשי הרווחה כי, “הכל בשליטה ועל פי המתוכנן.”

האירוע נבדק ונחקר, ובמסקנות שהוצגו למשרד הרווחה ולעיריית חדרה עוד באותו יום נקבע כי רק התערבות של מנהלת מחלקת הרווחה באירוע ויידוע מנהלת המחוז מנעו תרחיש של חלוקת מזון לא מבוקרת ולא מפוקחת. וכך נכתב: “התערבות של ממונים ‘מטעם’ ובעלי תפקיד שלא מתחום הרווחה בחלוקת המזון עלולה ליצור מצב של הגעת מזון לא לייעודו”. כזכור, מדובר בסלי מזון שמיועדים למשפחות רווחה ולאזרחים ותיקים.

למחרת חולקו 800 מארזים לאנשים ששמם מופיע ברשימות, כאשר מתוך כ-400 סלי המזון שחולקו בטרם הצליחו לעצור זאת, פחות מ-100 הגיעו ליעדם – משפחות הזקוקות לכך, וכל היתר חולקו ליעדים אחרים.

בוקסה:

ממשרד הרווחה נמסר: “אנו רואים בחומרה רבה את אי-השמירה על הנהלים הקפדניים המחויבים במסגרת אספקת המזון לאוכלוסיית האזרחים הוותיקים.

המשרד נמצא בהתקשרות עם מספר גופים המספקים סלי מזון בתיאום עם המחלקות לשירותים חברתיים בכ-230 רשויות מקומיות. לאור המקרה הפסיק המשרד את ההתקשרות עם הספק והסלים סופקו לזכאים במועד מאוחר יותר בתיאום מלא עם המחלקה לשירותים חברתיים.”

חברי מועצת העיר שהשתתפו באירוע החלוקה, הרב בנציון נורדמן, מ”מ ראש העיר, ניר בן חיים, חבר המועצה, צ’יקו וקנין וחברת המועצה חדווה יחזקאלי – לא הגיבו עד למועד סגירת הגיליון.

השארת תגובה

“עיר מקלט”

הנוער של חדרה סייע להשמיש עשרות מקלטים פרטיים לשיפוץ 4,000 מקלטים פרטיים הגיע לעיר, זאת

המשך קריאה »

פארק נינג’ה מהגדולים בארץ מוקם במושבה פרדס חנה כרכור

פארק נינג’ה מהגדולים בארץ מוקם במושבה פרדס חנה כרכור, הפארק יוקם בגן החבלים
שסבל שנים רבות מהזנחה וממוקם במערב המושבה- נווה פרדסים. בפארק הושקעה מחשבה
רבה והוא יכלול כ-20 מתקני נינג’ה המיועדים גם לילדים קטנים, גם לנוער ובוגרים ויספק מענה
ייחודי ומאתגר למשתמשים. עלות הפרויקט כ- מיליון וחצי ₪ ומלבד מתקני הפארק את יכלול
את הפיתוח במרחבו.

המשך קריאה »
;
גלילה לראש העמוד
small_c_popup.png

פרסום לעסק שלכם
כל עסק צריך
מבט מקומי

דילוג לתוכן