עדכונים חמים
עדכונים חמים
מסדרים את המידע על וירוס הקורונה
צילום : דינאמו

מסדרים את המידע על וירוס הקורונה

אצל הילדים דרך הסמארטפון שלהם

מסדרים את המידע על וירוס הקורונה ומפחיתים חרדה אצל הילדים וההורים

על רקע התפשטות מחלת הקורונה הוסיפה אפליקציית Dynamoהמספקת ידע ולמידה לילדים בכל כניסה לסמארטפון, תוכן ושאלות ידע כללי הנוגעים למחלה ואמצעי ההימנעות ממנה. זאת,במטרה לצייד את הילדים במידע מהימן וברור בנושא. לדברי נמרוד בר-לוין, מייסד שותף ומנכ”ל דינאמו: “גמישות האפליקציה מאפשרת לנו לספק תכנים עדכניים לילדים ולהורים. יש הרבה מידע שגוי שמופץ ברשת ללא בקרה, והילדים נחשפים אליו. אנחנו רוצים להביא להם את המידע המעודכן והמהימן ביותר ולשם כך גיבשנו תכנים המבוססים על המלצות ארגון הבריאות העולמי. התכנים הועלו לאפליקציה באנגלית ובעברית ורלבנטיים למאות מיליוני ילדים בכל העולם. בנוסף, על רקע הארועים, האפליקציה פתוחה למשתמשים בגירסה החינמית המלאה.

בין השאלות שיופיעו כשילד נכנס לסמארטפון שלו:

  1. האם מייבשי ידיים יעילים בחיסול וירוס הקורונה?
  2. האם בטוח לקבל מכתב או חבילה מסין?
  3. האם אנטיביוטיקה יעילה במניעת וטיפול בנגיף הקורונה?
  4. האם ריסוס אלכוהול או כלור על הגוף שלך יחסל את נגיף הקורונה?
  5. המלצות דוגמת: “כסה את פיך ואפך עם המרפק בשעת שיעול או עיטוש”
  6. “נכון לעכשיו, אין ראיות שחיות מחמד כמו כלבים או חתולים יכולים להיות נגועים במחלה”

קישור לצילומי מסך

אודות דינאמו: 

ילד פותח את הסמארטפון 20 פעמים בממוצע ביום, והוויכוח בין הורים לילדים על זמן המסך הפך לגירסה העדכנית של “גמור את האוכל מהצלחת” או “תפסיק כבר לראות טלוויזיה כל היום”, שהעסיקה את הדורות הקודמים, ונוכח במאות מיליוני בתים בעולם. Dynamo מטפלת במשולש הכעס והתסכול של ההורה-ילד-סמארטפון, אבל ממקום חיובי ומעצים עבור כל הצדדים.

בשעה שיתר השחקנים בתחום עוסקים בשיטור – מעקב אחר משך גלישה, הגבלת שעות גלישה וסינון תכנים – דינאמו מספקת ערך מוסף חיובי, בצורה של למידה בכל מגע של הילד עם הסמארטפון שלו – למידה של הילד על העולם שלו ולמידה של ההורה על עולם הילד שלו. בכל פעם שהילד פותח את הטלפון, הוא חווה אינטראקציה חיובית כמסך פתיחת המכשיר. זה יכול להיות שאלת ידע בתחומים שהוגדרו מראש – מתימטיקה, דגלי המדינות, מוסיקה, למידת שפה חדשה, עובדת טריוויה חדשה, ואלפי שאלות אחרות שמלמדות את הילד על העולם. ההורה לומד על הילד דרך השאלות שמוכוונות סטטוס חברתי, אישיות הילד, תחושת שייכות למשפחתו ועוד. ההורה מקבל עדכונים על הטרנדים האלו אחת לכמה ימים. “חצי מיליארד ילדים בעולם פותחים את הטלפון שלהם 20 פעמים ביום בממוצע, כלומר מדי יום מתבצעות 10 מיליארד אינטראקציות דיגיטליות של ילדים עם הטלפון שלהם. יש להורים אפשרות להשפיע על האינטראקציות הללו, ואנחנו עוזרים להם לעשות זאת. הגבלה עיוורת, או ריגול אחר הילדים הם משגה בעל השלכות שליליות על יחסי הורים-ילדים”, אומר נמרוד בר-לוין, מייסד-שותף ומנכ”ל דינאמו.

“עקרון חשוב עליו אנחנו מקפידים הוא לא לעקוב אחרי הילד. אנחנו לא יודעים באיזה אתרים הוא גולש ולא רואים את התכנים שלו, לא אנחנו כדינאמו ולא ההורים”, אומר בר-לוין.”ההורים מפיקים ערך כשהם רואים שהילד מפיק ערך ולומד דברים חדשים באמצעות הסמארטפון. הם גם לומדים על מצבו החברתי, מצב הרוח שלו וגם יכולים לזהות מגמות ושינויים חיברותיים (SOCIAL EMOTIONAL), הודות לחבילות שאלות שונות שפיתחו, בנפרד, ד”ר לירז מרגלית, המתמחה בפסיכולוגיה של האינטרנט, ופרופ’ דן אריאלי. פרופ’ אריאלי כתב חבילת שאלות העוסקת ב SOCIAL SKILLS, למשל התמודדות עם בריונות, הלשנות, דחיית סיפוקים ועוד מצבים שהילדים חווים לעתים ברמה היומיומית. ד”ר מרגלית כתבה חבילת השאלות שעוסקת בניתוח הטרנדים של הרגשות השוניםשל הילד והמלצות פרקטיות להורים בעקבות שינויים ברגשות אלו. למסכי הפתיחה הוספנו גם אינטראקציות המציגות שימוש בטוח באינטרנט על פי תכנים שפותחו והופקו על ידי גוגל”.

סרטון המדגים את האפליקציה:  https://drive.google.com/file/d/1ldGGNF7k6ZTUTtsT0S8cwl9a_ogHLs9/view

קישור לתמונת יזמים: קרדיט צלם: דינאמו; קישור לצילומי מסך

קישור להורדת אפליקציית הורים iOS, Android; קישור להורדת אפליקציית ילדיםAndroid

* יש להתקין את אפליקציית ההורים (על מכשיר ההורה) תחילה, ומשם האפליקציה מדריכה כיצד להתקין את אפליקציית הילד (על מכשיר הילד).

בין המשקיעים בדינאמו: פרופ’ שמעון שוקן, דיקן ומייסד ביה”ס למדעי המחשב במרכז הבינתחומי ויזם מטיפיק; פרופ’ יאיר טאומן, דיקן ביה”ס ליזמות במרכז הבינתחומי ומשקיע מוכר (בין היתר השקיע בגליליאו, אנפורנה ועוד); אורי לוין, יזם ומייסד Waze, קרן Seed IL Ventures, ו- Impact First (של פיטנגו).החברות הקודמות שהקימו נמרוד ואור: OnO Apps, בית תוכנה לאפליקציות, שהיה בין החלוצים בתחום (הוקם ב-2009) ונמכרה למטריקס ב-2015, ואת Lingui, פלטפורמה ללוקליזציה של אפליקציות בענן, שנמכרה ל-One Hour Translation.

השארת תגובה

;
גלילה לראש העמוד
small_c_popup.png

פרסום לעסק שלכם
כל עסק צריך
מבט מקומי

דילוג לתוכן