התמונה אינה זמינה אתכם הסליחה
עדכונים חמים
עדכונים חמים
שיעור לא רגיל

שיעור לא רגיל

גרפיטי, סיורים ווירטואליים בעולם והיכרות עם ארץ ישראל. ברשת עמל שוברים את גבולות הגזרה המוכרים

ויוצאים לשטח כדי ללמוד

רשת עמל הביאה את הבשורה עוד בטרם נגיף הקורונה פרץ לחיינו, כאשר חלק מתפיסת העולם של עמל היא חינוך ליזמות ולמידה במרחבי החיים. רשת עמל מדרבנת את תלמידיה לצאת לעולם ולקחת חלק בסביבה האמיתית ובאורח החיים התוסס של הקהילה, ומציעה להם לתרום ולהשפיע, לצאת מהקופסה, לשבור את גבולות הגזרה המוכרים. בימים אלו למידה זו הופכת למשמעותית יותר וזאת בשל המגבלות עקב נגיף הקורונה והלמידה מרחוק. כך למשל, בבית הספר התיכון עמל אנרג’י-טק בחדרה, מאמינים בתפיסה בה אפשר לנצל כל שטח ומקום ללמידה על מנת להקנות כלים לעבודה שיתופית, אוריינות מידענית, חלק הלמידה, ולרכישת מיומנויות חברתיות, עבודה בצוותים וחשיבה ביקורתית.

ענבל הופמן, מחנכת כיתת י’, מגמת חשמל בעמל אנרג’י-טק בחדרה, יצרה עבור תלמידיה במגמה, שיעור במערכת הלימודים בשם “למידה היברידית במרחבי החיים”. את השיעור יזמה ענבל ביחד עם משה פקלר, רכז פדגוגיה וחדשנות טכנולוגית ודניאל איסטומין, בן שירות. הנושאים בשיעור זה הם שונים ומגוונים ביניהם: היכרות ארצנו, מסביב לעולם, גרפיטי במרחבי החיים, ספורט, מצוינות ותזונה, מוזיקה, קולינריה ועוד. כל נושא כולל שלושה שיעורים: הכנה, סיור בשטח או סיור וירטואלי, והתנסות בשטח או באמצעות תוצר או באמצעות כלי טכנולוגי.

אחד מהנושאים הראשונים שנלמדו, הוא גרפיטי. התלמידים יצאו לסיור גרפיטי לאורך רחוב הרצל וכיכר העצמאות בנתניה המאופיינים בציורים יפהפיים אותם ציירה משלחת אומני גרפיטי מובילים מארה”ב ואירופה. התלמידים למדו על הציורים שעל גבי קירות וחזיתות מבנים במרכז העיר, כאשר לכל גרפיטי יש סיפור מיוחד, ובהתאם למערך השיעורים, התנסו התלמידים בגרפיטי הן על גבי הקירות. המטרה הייתה לעודד סקרנות, אומנות וכבוד לסביבה.

הוד מהואדב, תלמיד כיתה י’ משתף: “השיעורים עד כה היו מאוד מעניינים, כיפיים ומעשירים את הידע שלנו. לשיעורים יש ערך מוסף מכיוון שהם יכולים לעזור לנו בעתיד בכך שאנחנו סופגים מידע ולומדים על מקומות במדינות בעולם כמו ביפן, בארה״ב וכמובן גם על מקומות בישראל, כלומר מידע שביום יום לא היינו בהכרח מחפשים אותו בעצמנו. אני חושב שבמיוחד בתקופה הזאת צריך את השיעורים האלה שנותנים לנו לצאת החוצה ובו בזמן להכיר את ארץ ישראל מזוויות נוספות. כך למשל עשינו סיור בחוות חפציבה, סיור גרפיטי בנתניה, היינו בנחל חדרה ולמדנו היסטוריה תוך כדי חידות בסגנון המשחק הטלוויזיוני ‘המרוץ למיליון’. מעבר לזה, השיעור נתן לי ידע וכלים כדי לתפעל את המערכות של גוגל. אני חושב שצריך להרחיב את הפרויקט לעוד שכבות, כי השיעור הזה נותן לתלמידים פסק זמן מהשיעורים הרגילים והמסורתיים.”

עוד במערך השיעורים, התלמידים השתתפו בסיורים וירטואליים במקומות בעולם כמו ארמון בקינגהאם בלונדון, טיימס סקוור בניו-יורק וערכו היכרות עם התרבות היפנית, כאשר בסופו של דבר המשימה הייתה להעביר הרצאה ליתר המשתתפים “מדוע כדאי להגיע לאותו יעד” כאשר המטרה היא להקנות מיומנויות של הרחבת אופקים, שיווק ושכנוע וביטחון בעמידה מול קהל.

השארת תגובה

;
גלילה לראש העמוד
small_c_popup.png

פרסום לעסק שלכם
כל עסק צריך
מבט מקומי

דילוג לתוכן