עדכונים חמים
עדכונים חמים
ההתפתחות התחבורתית בחדרה בשיאה
התפתחות תחבורתית בחדרה

ההתפתחות התחבורתית בחדרה בשיאה

ההתפתחויות המשמעותיות שעוברת חדרה בשנים האחרונות, ועל השינויים
הצפויים בחדרה בתחומי הנדל”ן והתחבורה

“ההתפתות התחבורתית בחדרה בשיאה והנגישות אליה תלך ותשתכלל. לאחרונה יצא מכרז של 2 מיליארד שקל להרחבת כביש 2 מאזור ‘אם הדרך’ – חדרה ועד קיסריה, במסגרתו יוסיפו נתיב נוסף מכל צד. התפתחות נוספת היא העובדה שברכבת ישראל התחייבו לאחרונה להקים בתוך חצי שנה גשר שיחבר בין התחנה המערבית לעיר ועד שיוקם הכשירו כבר 600 מקומות חנייה ושאטל להעברת הנוסעים מצד לצד,” כך אמר עודד תורג’מן מנכ”ל ובעלים חברת הנדל”ן “אמירי גן” שבבעלותה מתחם “מול החוף וילג’ ופרויקט מגורים בשכונת הפארק בחדרה. תורג’מן דיבר במסגרת פאנל כחלק ממושב הנדל”ן בכנס חדרה לאנרגיה 19 , ועסק באסטרטגיית התעסוקה והמסחר של העיר ובהזדמנויות העסקיות ליזמים, בעלי הקרקע ותושבי העיר. נדב הדר, מהנדס העיר חדרה אמר בפאנל, “בעוד חמש שנים יפתח פה מרכז תחבורה משולב של רכבת וטרמינל נוסעים ויש לו משמעות רבה. תחנת האוטובוס המרכזית מפונה כיום ממרכז העיר ובעתיד התחנה שתשלב את הרכבת והאוטובוסים תאפשר חיבור אמיתי בין אמצעי התחבורה הציבורית ותייצר מגוון פתרונות עבור התושבים ועבור המבקרים בעיר. במסגרת השדרוג הדרמטי של התשתית התחבורתית והקווים בחדרה, יוקמו 60 תחנות אוטובוס חדשות ו 6 תחנות קצה. בנוסף, יפתח מתחם שיכלול 1,400 מקומות חניה לרווחת הנוסעים. פרויקט הרכבת ידלג על בנימינה, וחדרה שהולכת להחליף אותה, תהיה השער והחיבור בין חיפה לתל אביב.” עוד ציין הדר כי ,”את מתחם האנרג’י פארק אנו רואים כפארק הייטק ופועלים בכיוון הזה, על מנת שחברות משמעותיות יגיעו לכאן. אנו מקווים תוך שנה להביא בשורה- מאמינים בעירוב שימושים כמכפיל כוח, ושואפים להפעיל את המתחם 24/7 , לייצר שימוש יותר נכון במרחב הציבורי כחלק מהתב”ע החדשה למתחם.” רועי גפני, סמנכ”ל שיווק ופתוח עיסקי בחברת אפרידר, אמר במושב כי, “חדרה היא עדיין העיר הכי זולה באזור השרון וטרם מימשה את הפוטנציאל של המחיר שלה. אנו מאמינים במרכזי ערים וחושבים שתושבים רוצים לחיות בלב המרכז העירוני והעסקי של הישוב. רכשנו קרקע מאוד גדולה במרכז חדרה להקמה של 220 יחידות דיור עם מרכז מסחרי. בעתיד צפוי מרכז העיר לעבור שינויים דרמתיים, בין היתר כולל העתקת התחנה המרכזית ממרכז העיר החוצה וברגע שהיא תעבור זה ישנה את מרכז העיר.” כמודל להקמת פארק עסקים מצליח, דיבר בפאנל שגיא ניב, מנכ”ל פארק עתידים בתל אביב, “אין ספק שגוש דן והשרון נמצאים בבעיה תחבורתית משמעותית. ראש העיר תל אביב דוחף ומקדם פתרונות תחבורה שיתופיים והמדינה מקדמת באמצעות נת”ע את קווי הרכבת הקלה, אבל השינוי המשמעותי יקרה רק דרך שינוי הרגל צרכני. בחו”ל אנשים נוסעים לעבודה בחליפות ברכבת. זה ייקח זמן אבל בסוף השינוי הזה חייב לקרות. גם בחדרה יש כזה חזון. כבר כעת מקדמים את הפיכת תחנת הרכבת לתחנה המרכזית בצפון בין תל אביב וחיפה. המטרה לעורר תנועה של אנשים שיעדיפו לבוא ולעבוד באזורי התעסוקה בחדרה כי יהיה להם קצר יותר מנסיעה ברכב מתל אביב לרעננה למשל או להיפך.”

 

 

השארת תגובה

;
גלילה לראש העמוד
small_c_popup.png

פרסום לעסק שלכם
כל עסק צריך
מבט מקומי

דילוג לתוכן