עדכונים חמים
מי מטפל בכם בחדר מיון?

מי מטפל בכם בחדר מיון?

מי מטפל בכם בחדר מיון?

במחלקה לרפואה דחופה של “הלל יפה” מתחדשים במערכת השולחת בזמן אמת עדכונים למטופל על התהליכים שיעבור בחדר המיון. המטרה: הקטנת אי ודאות בזמן אמת ושיפור חוויית המטופל

המרכז הרפואי הלל יפה הוא הראשון מבין בתי החולים הממשלתיים שבו מופעלת המערכת החדשה SMARTER, השולחת, בזמן אמת, עדכונים למטופל על התהליכים שיעבור בחדר המיון. את המערכת פיתחה חברת HOWAZIT, זאת לאחר שחברה למכון הישראלי לחדשנות במסגרת תהליך שדרוג מבני ושירותי של המחלקה לרפואה דחופה. לתהליך היו שותפים חברי עמותת הידידים של המרכז הרפואי הלל יפה, שסייעו בגיוס הכספים להרחבה ולשדרוג התשתית של המיון הנוכחי, שהסתיימה בדצמבר האחרון.

מגיעים, נרשמים, מתעדכנים – ככה זה עובד

לאחר שהמטופל נרשם במשרד הקבלה של חדר המיון, הוא מקבל קישור ישירות לטלפון הנייד, אשר עם הפעלתו, יוצר עבורו עדכונים בכל פעם שמסתיים שלב טיפולי במיון.

“כמובן, אין הדבר מייתר את העובדה שהצוות גם הוא מספק עדכונים ישירות למטופל בזמן הטיפול עצמו,” מציין ד”ר ג’לאל אשקר – מנהל המחלקה לרפואה דחופה, “אבל המטרה היא כאן להקטין את תחושת חוסר הוודאות שיש פעמים רבות למי שמגיע למיון. בל נשכח שמי שמגיע לחדר מיון נמצא במצב פיזי שיש בו לגרום לחשש רב כשלעצמו. תפקידנו הוא גם לתת טיפול מקצועי, אבל גם לתת שירות, שיש בו מן הנפשי. הרעיון מאחורי המערכת היא להיות גורם תומך נוסף.”

ליווי דיגיטלי, שירות אנושי

לאחר הלחיצה על הקישור שהתקבל בטלפון הנייד, המערכת מייצרת מספר ממוחשב אישי, שהוא “המלווה האישי” שלו במערכת. המערכת יוצרת מעין רשימה אוטומטית של תהליכים אותם אמור המטופל לעבור במיון, ובסיום כל שלב או הגעת תוצאות בדיקות, יופיע V ברשימה או הודעה המסבירה מה השלב הבא. לדוגמה: תתקבל הודעת סמס על סיום הטיפול במיון, כולל עדכון על ההחלטה להשתחרר או להתאשפז וכן מפת התמצאות ומידע על המחלקה המאשפזת.

בכל שלב המערכת תיתן למטופלים מידע על הפעולות שהם עוברים בזמן אמת. על מנת לשמור על פרטיותו של המטופל, הקישור למערכת יהיה תקף לזמן מוגבל. כמו כן, המידע שיינתן לא יהיה בו כדי להפר סודיות רפואית בשום צורה.

מדובר במערכת ידידותית ופשוטה לשימוש, שאינה כרוכה בהתקנה מוקדמת כלשהי, שמטרתה הגברת תחושת הביטחון האישי. לצד צוות מקצועי ומיומן – שימשיך לתת את השירות המיטבי, הרי שמדובר בכלי עזר מצוין לשיפור חווית המטופל בדרך נוספת.

 

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
small_c_popup.png

פרסום לעסק שלכם
כל עסק צריך
מבט מקומי

דילוג לתוכן