אחרי עליית המשקל בסגר, איך לעבור את יום העצמאות בשלום – טיפים של תזונאית קלינית וספורט- מיטל עזר

אחרי עליית המשקל בסגר, איך לעבור את יום העצמאות בשלום – טיפים של תזונאית קלינית וספורט- מיטל עזר

חכמים “על האש”

 

אף שעדיין לא ברור איך יראה יום העצמאות השנה, המנגל המפורסם כנראה ימשיך לככב בווריאציה כזו או אחרת. טיפים להתנהלות בריאה ביום הכי “בשרי” בשנה

 

 

בהמשך לפרסומי משרד הבריאות כי מחצית מהישראלים יעלו בין 5 ל-7 ק”ג עד סוף הסגר, מיטל עזר, תזונאית קלינית וספורט, יועצת ראשית לחברת הרבלייף, מעניקה טיפים ועצות כיצד לעבור את יום המנגל בצורה הטובה והבריאה ביותר לגופנו:

 

·       לאכול ארוחת בוקר: אנחנו יודעים מתי מתחילים את המנגל אבל לא מתי מתחילים לאכול. אם נגיע לארוחה רעבים מאוד יהיה קשה לחכות לאוכל עד שיתבשל, והסיכוי לנשנש מהפיתות והחומוס שכבר מוכנים יגדל. לכן חשוב לאכול ארוחה מזינה ומשביעה, לחכות להכנת הבשר ולהכין מנה מאוזנת ומשביעה.

 

·       צלחת במקום פיתה: כאשר אוכלים בצלחת אפשר להגדיל את כמות הירקות ולאכול ארוחה מאוזנת יותר בין אבות המזון. החלוקה המומלצת הינה שליש צלחת ירקות, שליש חלבון (בשר, עוף, דג,טופו) ושליש פחמימה. לדוגמה: חצי פיתה או סלט טאבולה, סלט עדשים וכדומה.

 

·       להשקיע בסלטים: הזדמנות להשקיע בירקות, להכין סלטים חדשים ומעניינים, לדוגמא סלט ברקולי, סלט כרובית, סלטי כרוב למינהם, סלט סלק וכדומה. הירקות עשירים בסיבים תזונתיים המשפיעים על תחושת השובע, אך גם עשירים בנוגדי חמצון אשר חשובים עוד יותר כאשר אוכלים בשר צלוי. בעת צליית הבשר נוצרים חומרים מחמצנים העלולים לגרום לנזק בריאותי, ועצם האכילה של ירקות לצד הבשר יכולה להפחית מנזק הזה. ניתן לשלב גם יין אדום העשיר גם הוא בנוגד חמצון (רק חשוב לזכור כי כוס יין = כ-150 קק”ל).

 

·       תוספות מגוונות: בנוסף לצ’יפס ולפיתה מומלץ להכין תוספות שונות כמו קלחי תירס, תפו”א או בטטה אפויים כדי שתהיה גם אופציה לא מטוגנת. כך נוכל להרכיב ארוחה טעימה ובריאה.

 

·       הכנה ביתית של ממרחים: הזדמנות לנצל את זמן הקורונה ולהכין בעצמנו את הממרחים. כך נוכל להפחית את הצריכה של סוכר, מלח וחומרים משמרים. הכנה של חומוס ביתי ממרכיבים טבעיים ללא חומרי שימור משדרגת את איכות החומוס ואת ערכו התזונתי. גם את הטחינה מומלץ להכין מטחינה גולמית משומשום מלא וליהנות מהיתרונות של העשרה בסידן וברזל. אפשר להכין ממרחים נוספים כמו ממרח קשיו, פסטו וכדומה.

 

 

·       אכילה מודעת: כיוון שארוחת מנגל היא ארוחה “בהמשכים”, אני ממליצה לבחור מראש איזה בשר/ חלבון רוצים לאכול ואז להכין צלחת מאוזנת, לאכול בישיבה ובנחת עד לתחושת שובע נעים. ולאחר מכן לנסות להתרחק מהאוכל כדי לא להתפתות ולהמשיך לאכול בלי לשים לב.

 

צילום- שאטרסטוק-

 

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
small_c_popup.png

מלאו את הפרטים וניצור איתכם קשר

דילוג לתוכן